مقالات

لیزیک – لازک

جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری 

قرنیه و عدسی چشم به تمرکز بر روی جسم هدف کمک بسیار زیادی می کنند، حال اگر آسیب ببینند که در اصطلاح به آن عیوب انکساری می گویند، دیگر چشم نمی تواند به درستی تمرکز کند و باعث تاری دید خواهد شد و در مواقعی تاری دید به قدری شدید است که در نهایت منجر به اختلال در بینایی می شود. اصلاح عیوب انکساری روش های متعددی دارد که بین آنها به تازگی جراحی های لیزیک و لازک چشم بسیار شهرت پیدا کرده اند و افراد بسیاری خواهان جراحی هستند. .  

بیشتر بخوانید
بیشتر بخوانید

آب مروارید

به کدر شدن عدسی چشم ،آب مروارید یا کاتاراکت گفته می شود.در این حالت عدسی مانند یک پنجره مه گرفته یا زرد است.میزان کدورت عدسی در چشمهای مختلف متفاوت است.

 
بیشتر بخوانید

گلوکوم یا آب سیاه چیست؟

درصورت عدم کنترل افزایش فشار داخل چشم که منجربه کاهش میزان بینایی می گردد.مردم به ندرت متوجه نقاط کور در دید جانبی خود می شوند. زمانی که تمام عصب آسیب دیده باشد، کوری حاصل می شود. 

 DCR (جراحی مجرای اشکی)

 داکریوسیستورینوستومی DACRYOCYSTORHYNOSTOMY

نوعی عمل جراحی است  که در زمان انسداد مجرای اشکی، بین چشم و بینی یک مسیر برای عبور اشک ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید

افتادگی پلک یا پتوز

عارضه ای است که مشخصه آن شل شدن و افتادن پلک بالا است. این عارضه که در اصطلاح پزشکی «بلفاروپتوز» نیز گفته می شود.                                                                                       
بیشتر بخوانید

فمتو اسمایل

Smile جدید ترین عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری نزدیک بینی و آستیگمات با استفاده از تکنولوژی فمتوسکند لیزر می باشد. با استفاده از مدرن ترین دستگاه لیزر فمتوسکند برش دقیق لایه میانی قرنیه انجام شده و با یک ورودی حدود ۳ تا ۳.۵ میلی متر از محیط خارج می گردد. 

 

بیشتر بخوانید